Monday 10 October 2011

Angry Birds make Muslims Angry

Assalamualaikum . Salam Sejahtera .
Semua akapahabar ? Walaupun ejaan salah , tetapi ikhlas untuk bertanya . Okay . Harini ada lah sikit masa and ada satu topic that takde kot org buat lagi .

Cerita nya macam ni . Siapa suka Angry Birds yang comel tuh ? Angkat badan ke warahmatullah ! Ok rilek . Sebenarnya dalam game AngryBirds yg tengah famous ni ada ciri2 menghina islam . Allahuakbar ! Pasti anda tertanya tanya . Dimana menghinanya bukan ? Orait , yang main game ni pasti tahu .

Ada tak birds kaler biru ? Bukan yang kaler jengking pada senja kaler sekali sekaler ye . Ok yang kaler biru tuh . Cuba korang dengar betul2 ayat yang cuba dia sebut . Bukan ayat , actually macam bunyi kan ? Tapi dalam bunyi tuh , cuba korang try dengar betul2 . Sebab aku dah experiment dah game ni kat semua android and smartphone . Hasilnya sama .

Bayangkan dalam satu game yang diminati orang ramai dan di sukai orang ramai (Sama lah kan?) Mereka main tanpa check apa yang mereka main . Macam makan lah kan , korang main makan tanpa check apa yang terdapat dalam makanan tuh . (Macam korang ape,  macam aku jugak la) .

Aku takmau bagitahu apa yang dibunyikan oleh burung biru tuh . Aku nak korang figure out sendiri . Cuba tau , if ada pape respond dan korang pun dengar apa yang aku dengar . Share sikit kat aku . Tak kesah la sama ada kat sini ke , kat fb ke , kt phone ke . Aku pun ada suruh orang lain buat bnde sama . Dan dia dengar seperti yang aku dengar cuma kurang jelas . So aku pun tktahu samada korang ada dengar atau tidak . Try to find out , share with me when u get that .

Last aku nak post gambar reality ANGRY BIRDS . Rupanya ni lah asal angry birds :)


Hehe , comel kan ? Comel macam aku tak ? Okay , moral nye . Dont judge a book by its cover . and Dont judge a birds by its cuteness . aww .

Sejinak2 angry birds,
Jinak lagi our own bebirds .

Salam dari echam
Assalamualaikum :)