Monday 25 July 2011

Apabila orang yang berminda cetek meluahkan pendapat ..



Perspektif orang ramai tentang SILAP MATA

sorry kepada tuan yang punya blog yang berbunyi ==> http://aku-ida.blogspot.com/2008/10/silap-mata-bakat-atau-sihir.html

Mari kita dengar cerita tuan punya blog ini.==>


2 3 hari yang lepas aku menonton TV.. ape eh rancangan tu.. American Got Talents.. ade la ahli silap mata buat persembahan.. yang main kerat2 badan gitu.. kadang2 fikir kalau lah itu cuma mainan mata ishh memang mustahil.. lainlah penggunaan daun terup ke leh diterima la lagi.. danaku teringat sewaktu aku sekolah dulu.. aku pernah membaca satu buku agama dimana ia menceritakan asal usul silap mata ini.

Teringat zaman kegemilangan David Copperfield di awal tahun 90-an dulu.. amat dikagumi kerana aksi silap matanya yang diluar batasan manusia biasa..


seperti gambar di atas.. agak2 mcmana lah manusia biasa boleh melakukan itu semua.. yelah kalau dah secara live.bukan lah ada sebarang pengubahsuai atau edit apa2. 

Apa itu silap mata ?

Silap Mata adalah perkara luar biasa yang Allah kurniakan kepada orang-orang Islam yang fasik dan juga kepada orang-orang kafir, melalui pertolongan daripada Jin kafir. Oleh itu mereka juga terikat dengan perjanjian dan membuat perkara-perkara yang diharamkan oleh hukum syarak.


Golongan2 ahli silap mata ini memerlukan pertolongan jin2 untuk membantu aktiviti2 mereka.. oleh yang demikian mereka perlu terikat dengan syarat2 yang telah dikenakan.. bukan sahaja bersyarat begitu sahaja..mereka juga perlu menandatangani surat perjanjian hitam putih untuk menggunakan khidmat2 jin tersebut.. dalam buku yang pernah baca tu.. ade menunjukkan contoh surat perjanjian antara jin dan ahli silap mata.. luahan ini diceritakan kembali oleh bekas ahli silap mata pernah menggunakan khidmat jin untuk menjayakan silap mata.

Begitu juga dengan sihir.. sihir yang dikenakan menggunakan bantuan jin2 untuk merosakkan hidup seseorang.. cuma cara persembahan sahaja yang lain. Jadi jangan biarkan anak2 anda tertipu dengan silap mata ini lantas mengagumi ahli2 silap mata ni.. yelah budak2 apa mereka tahu.. aku dulu pun kecik2 mcm tu.. tapi bila aku dah dijelaskan barulah aku faham bagaimana proses2 kejadian silap mata itu.